УВАЖАЕМИ ГРАЖДАНИ,
Във връзка с регламентите на Глава Осма “Предложения и сигнали” на Административно-процесуалния кодекс и нашите вътрешни правила, Ви уведомяваме за реда за подаване сигнали, свързани с:
- дейността на НЕЛК;
- сигнали за злоупотреби с власт, корупция или лошо управление;
- други незаконосъобразни или нецелесъобразни действия или бездействия на служители на НЕЛК
Сигналите можете да подавате до директора на НЕЛК, по един от следните начини:
- електронен адрес anticorruption@nelk.bg
- шест броя кутии за подаване на сигнали, намиращи се на всеки един от етажите на които се помещава НЕЛК, с адрес: бул. „Акад. Иван Евстатиев Гешов“ № 15;
- онлайн форма за подаване на сигнали
- на хартиен носител или устно - в деловодството на НЕЛК, находящо се на бул. „Акад. Иван Евстатиев Гешов“ № 15;
- като пощенска услуга на хартиен носител на адрес бул. „Акад. Иван Евстатиев Гешов“ № 15; п.к.1074;
- на телефон 02/8053941;
- на факс 02/8053942.
Сигнали за корупция и/или корупционни прояви в НЕЛК, можете да подавате до директора на НЕЛК, до министъра на здравеопазването или до Инспектората към Министерство на здравеопазване, по един от изброените по-горе начини.
Подадените сигнали се регистрират в информационна система на НЕЛК, като тяхното движение и обработка е в съответствие с нормативните актове, Вътрешните правила за документите и документооборота в НЕЛК, Вътрешните правила за прилагане на антикорупционните процедури в НЕЛК, Вътрешни правила за защита на лицата подали сигнали за корупция, корупционни прояви и за движението на тези сигнали в НЕЛК и Вътрешните правила за получаване, обработка и изготвяне на отговори по получени сигнали в НЕЛК
Важно е да знаете, че не се образува производство по анонимни сигнали, както и по сигнали, отнасящи се до нарушения, извършени преди повече от две години.
За анонимни сигнали считаме тези, в които не са посочени:
- трите имена и адрес -за физически лица;
- наименованието на организацията или юридическото лице, изписани на български език, седалището и последният посочен в съответния регистър адрес на управление и електронният му адрес, ако има такъв;
- предложения и сигнали, които, въпреки че съдържат реквизитите по т. 1-2, не са подписани от автора или от негов представител по закон или пълномощие.
За сигнали, отнасящи се до нарушения, извършени преди повече от две години, приемаме тези, които се отнасят за факти и събития, случили се преди повече от две календарни години преди подаването или заявяването на сигнала, установено чрез датата на подаването или заявяването.
Желателно е да изпращате доказателства за откритите нарушения. Това ще повиши възможността за по-ефективни действия от наша страна при проверката на сигналите, подадени от Вас.
Сигнали, засягащи проблеми, чието решаване е извън нашите правомощия и компетенции, ще насочим към съответната администрация в срок от 7 дни, като се ангажираме да Ви информираме писмено за това.
Сигнали и предложения се разглеждат най-късно в двумесечен срок от постъпването им, като решението по тях се съобщава в 7-дневен срок от постановяването му.
Когато е необходимо по продължително проучване, срокът на вземане на решение по подаден сигнал може да бъде продължен до 1 месец, за което писмено ще Ви уведомим.